Handelsbetingelser

KØB

Der tages forbehold for prisfejl mv. som følge af valutaændringer, krig, terror, naturkatastrofer, atomangreb, force majeure, leveringssvigt, afgiftsændringer, udsolgte varer og trykfejl.
Der tages forbehold for udsolgte varer og udskudt leveringstid.

LEVERING

Levering sker med PostNord 2 gange ugenligt, hvilket betyder en forventet leveringstid på 2-5 hverdage.
Hvis der ikke er lavet en anden aftale, sendes varen altid med først kommende forsendelse.
Aftales andet leveringssted er anses leveringen for sket, når varen af DNT er stillet til rådighed for Køber. Al risiko for varen overgår til Køber fra leveringen.
Medmindre der foreligger skriftlig aftale om andet, bestemmer DNT afsendelsesmåden.
Køber er forpligtet til at betale alle omkostninger til fragt, forsikring, eksport-, transit- og importtilladelser, skatter, afgifter, gebyrer, told og andre omkostninger i forbindelse med ordren.
I tilfælde af forsinket levering er DNT forpligtet til at advisere Køber. DNT har intet ansvar for forsinkelse i op til 3 uger.

REKLAMATIONSRET

Som forbruger har man 2 års reklamationsret, hvilket betyder, at De enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget. Forskellen på reklamationsret og garanti kan ses her. Er der yderligere reklamationsret eller garanti, vil det fremgå særskilt af fakturaen.

Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side, er ikke dækket af reklamationsretten.

Der henvises i øvrigt til Købelovens § 78 for fremgangsmåde vedrørende reklamationer.

ANVENDELSE AF REKLAMATIONSRET

Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles til os inden rimelig tid efter varens modtagelse.

Kunden opfordres på det kraftigste til, at afgive erklæring omkring produktets fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen, idet undladelse kan betyde en forlængelse af afhjælpningsprocessen grundet fejlsøgning.

Kunden kan reklamere ved at returnere den defekte vare pr. post. Fragtgebyr til dette vil blive returneret.

Varer der ikke indgår under reklamationsretten og/eller modtages uden forsvarlig emballage, vil blive omemballeret og der vil blive opkrævet et beløb svarende til vores udgifter til nødvendig og forsvarlig emballering.

Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget.

14 DAGES RETURRET

I forbrugerkøb hvor bestillingen af varer foretages via internettet har forbrugeren 14 dages fortrydelsesret.

Fortrydelsesretten løber fra det tidspunkt hvor varen overdrages til forbrugeren. Skulle købet fortrydes indenfor 14 dage tilbagebetaler vi købesummen.

Betingelsen for at anvende fortrydelsesretten er, at varen tilbageleveres i original emballage og i sæsentlig samme stand som da varen blev modtaget.
Såfremt varen har været monteret/installeret/taget i brug bortfalder returretten.
Hvis varen ikke tilbageleveres i væsentlig samme stand, ansættes varen skønsmæssigt af os ud fra en mulig salgsværdi.

For at kunne benytte fortrydelsesretten, skal varen være afleveret til Post Danmark (eller anden fragtmand) senest 14 dage efter modtagelsen.

Ved anvendelse af fortrydelsesretten skal varen venligst returneres i ORIGINAL EMBALLAGE. Manglende ORIGINAL EMBALLAGE medfører oftest en forringelse af salgsværdien, hvorfor De ud fra en vurdering foretaget af os, vil blive krediteret et tilsvarende mindre beløb svarende til forringelsen. I værste fald kan manglende ORIGINAL EMBALLAGE m.v. medføre, at købet ikke kan fortrydes.

Omkostninger ved at sende varen tilbage påhviler forbrugeren.

Vi returnerer beløbet inden 30 dage i overensstemmelse med forbrugeraftalelovens § 21 stk. 3 og 4.

FORSVARLIG RETURNERING

Alle produkter, der returneres til os skal være forsvarligt indpakket.

Skade som følge af mangelfuld emballering kan medføre, at Deres rettigheder bortfalder.

Vi anbefaler, at varen returneres via Post Danmark, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Danmarks system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til os. Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.

ER DE I TVIVL

Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler vi, at De retter henvendelse til webshop@nimbus.dk.

TILBAGESENDELSE AF VARER, SOM IKKE INDEHOLDER FEJL

Ved kundens returnering af defekte eller forkerte varer til os, hvor fejl eller defekt, defineret og angivet af kunden, ikke konstateres, vil varen blive tilbagesendt til kunden inklusiv et testgebyr. Vi forbeholder os retten til at opkræve dette gebyr og forsendelsesomkostninger pr. efterkrav, såfremt der ikke foreligger en kreditaftale.

Varer bør returneres med en fakturakopi hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår, da varen ellers vil blive henlagt indtil der foreligger fakturakopi og evt. fejlmeddelelse på produktet.

Varer der ikke indgår under reklamationsretten og som modtages uden forsvarlig emballage, vil blive omemballeret og der vil blive et opkrævet et beløb svarende til vores udgifter til nødvendig og forsvarlig emballage.

Butikkens retur adresse

Nimbus webshop
Randersvej 28
6700 Esbjerg

BETALING

De mulige betalingsmåder er:

  • Dankort
  • Visa
  • Mastercard
  • Paypal
  • Betaling ved modtagelse

For fysiske varer gælder, at beløbet hæves når varen afsendes.
For tilmelding til arrangementer og for købt af medlemskab hæves beløbet når ordren modtages.

Der er ikke mulighed for forudbetaling, idet kundens retsstilling her, er væsentlig dårligere end ved andre former for betaling.

PRISER OG KONTRAKTER

Alle priser er inkl. 25 % moms og i Danske kroner, hvor intet andet nævnes. 

Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland.

Alle kontrakter indgåes på dansk

SALG GENERELT

Den angivne pris ved bestillingstidspunktet, er den gældende bestillingspris.

Afhentningsvarer faktureres til den aktuelle pris på bestillingstidspunktet, og prisen ændres IKKE hverken ved prisfald eller stigning.

AFBESTILLINGER

Afbestillinger kan gøres ved, at fremsende en e-mail med mærket “Afbestilling”. Her bør bestillingstidspunkt samt ordrenummer fremgå.

KLAGEMULIGHEDER

Hvis du ønsker at klage over dit erhvervskøb, skal du kontakte webshop@nimbus.dk. Enhver uoverensstemmelse mellem Sælger og Kunden skal afgøres efter dansk ret og kan indgives til Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet.

Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen som udgangspunkt være mindst 720 kr. Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse webshop@nimbus.dk

 

-

KØB AF MEDLEMSKAB

DNT – Danmarks Nimbus Touring
DNT er en verdensomspændende foreningen for Nimbusentusiaster. DNT udgiver Nimbus Tidende, som udkommer 5 gange om året. Derudover producerer klubben reservedele til Nimbus i form af støbejern og klubben driver eget museum og afholder årligt et landstræf.

Kontakt
Foreningen tegnes af den til en hver tid siddende formand. Kontaktoplysninger findes på https://nimbus.dk/kontakt/

Medlemskab
Som medlem kan optages alle med interesser for den danske motorcykle "Nimbus". Et medlemskab er personligt og giver adgang til:
Foreningens blad og Foreningens generalforsamling.

Ved indmeldelse i DNT giver medlemmet samtidig tilladelse til, at DNT må rette henvendelse om forhold tilknyttet foreningens formål samt forhold tilknyttet selve medlemskabet. Kontakt kan ske via brev, telefon, e-mail eller sociale medier.

Gavemedlemskab
Modtager en person et medlemskab i gave, indgår vedkommende i foreningen på de vilkår, som gælder for det købte medlemskab. Efter endt periode for gavemedlemskab tilbydes modtager at fortsætte medlemskabet ved fremsendelse af en opkrævning. Betaler modtager ikke denne opkrævning, betragtes modtager automatisk som udmeldt. Gavegiver kan vælge fortsat at betale for medlemskabet for modtageren ud over gave-perioden.

Rettigheder
Alle materialer, herunder tekster, fotos, grafiske udtryk og lignende udformet af DNT eller tilknyttede leverandører, hvad enten det er på print eller i elektronisk form, tilhører DNT. Gengivelse, kopiering eller anden anvendelse heraf er kun mulig ved forudgående skriftlig godkendelse fra DNT.

Varighed
Medlemskabet fortsætter, indtil det af medlemmet opsiges til udgang af en aftalt periode.

Fortrydelse
Ved tegning af medlemskab via DNT's hjemmeside har medlemmet 14 dages fortrydelsesfrist fra den dag, medlemskabet blev tegnet.

Opsigelse
Medlemmet kan til enhver tid opsige sit medlemskab til udgangen af den betalte periode. Opsigelse af medlemskabet kan ske per e-mail til medlemsregistrering@nimbus.dk.

Betaling
Medlemskabet betales forud, og inden udløbet af kontingent-året udsendes automatisk opkrævning for det kommende år. Fornyelse af medlemskabet sker automatisk ved betaling af opkrævning. Opkrævningen sker via Nets, hvorved der enten fremsendes indbetalingskort eller gennemføres betalingsservice. Ved udsendelse af rykker for manglende betaling pålægges gebyr.

Hvis betalingsservice ikke ønskes og den årlige opkrævning i stedet skal sendes pr. brev eller e-mail, vil der blive pålagt gebyr.

Tilmelding af kontingentet til betalingsservice kan ske ved tilmelding via medlemmets bank ved oplysning af DNT's PBS-nr.

I forbindelse med oprettelse af medlemskabet kan betaling foretages ved at benytte Visa, Visa/Dankort, Mastercard eller MobilePay.

Flytning/ændringer
Flytning til anden adresse eller navneændring meddeles DNT på e-mail medlemsregistrering@nimbus.dk

DNT
Søvangen 15
DK-9500 Hobro
dnt@nimbus.dk